The M44 501 between Rétság and Tolmács
(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)
Of course the mammoth train is left at Romhány, only the regular four-car variant is coming back (with an M44 instead of the M43).
The Dacia could pull up the train to Romhány as well, but it’s more comfortable with the stronger locomotive to shunt and to accelerate. The only drawback of the M44, why the Dacia is regularily used, is its weight. The track is not ina a very good condition on this line (limited to 20 km/h), though it’s safe even with such a big locomotive.
Photo by Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Railway photography gallery of Takács Bence.
B??losz
Itt vmi technikai hiba miatt hi??nyzik (2007.05.03) a "K??vetkező>>" l??ptető, de a baloldali kis k??ppel tov??bb lehet jutni!
(Egy??bk??nt ??reztem, hogy nem ez a sorozat utols?? k??pe, Neked majdnem mindig van egy sorozat-z??r??-k??ped :-)
B??losz
B??losz
Itt vmi technikai hiba miatt hi??nyzik (2007.05.03) a "K??vetkező>>" l??ptető, de a baloldali kis k??ppel tov??bb lehet jutni!
(Egy??bk??nt ??reztem, hogy nem ez a sorozat utols?? k??pe, Neked majdnem mindig van egy sorozat-z??r??-k??ped :-)
B??losz