A MÁV-START 416 032 pályaszámú Uzsgyi Békéscsaba állomáson
Jelentős változásokon ment át Békéscsaba vasútállomása, mióta legutóbb ott jártam. Építészetét tekintve szerintem a legszebb felvételi épületünk, talán csak a régi debreceni , Pfaff Ferenc-féle épület érhetett a nyomába (Békéscsaba tervezője Goszleth Béla volt). Amilyen gyönyörű volt ez az épület, olyannyira elhanyagolt volt az állapota, nem csak a vakolat hullott négyzetméteres foltokban, de csatornák híján az ereszről az eső is az épület alapjait áztatta, a mellette álló, a Tiszavidéki Vasút-féle eredeti épületet pedig díszeitől és tetejétől megfosztva hagyták romlani. Mára szerencsére az új épület is újra kiváló egészségnek örvend és a régi épület is visszakapta a díszeit. A látványt kicsit rombolja, hogy perontetőket is kaptak a peronok, így nem zavartalan a rálátás a világos utascsarnokra, mégis nagyon pozitív a fejlődés.
Ez az album legfeljebb a hardcore vasúti túrázók számára lesz érdekes, ugyanis olyan vonalakra vonatoztam el, ahol korábban még nem jártam vaskeréken. Van még jópár ilyen, amik főleg csak statisztikailag érdekesek már nekem, olyan téma, amit nagyon fényképezni szeretnék, már nem akad. Ettől még az az elvárható minimum, hogy minden, még forgalomban levő magyar vonalszakaszon legalább egyszer járjak, ezért ezúttal a 147-es vonal még hiányzó Orosháza-Szentes-Kiskunfélegyháza és a 130-as vonal szintén kimaradt Szentes-Hódmezővásárhelyi Népkert vonalakat terveztem beutazni, ami sikerült is, de végül az utolsó szakaszon már nem tudtam fotózni a nagyon sietős átszállások miatt. A túra nekem így is remek élmény volt, mégha vonatfotózásilag nem is nagy szám.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.