Egy ismeretlen MGB ABDeh 4/10 Visp állomáson
A Mont Blanc-Express vonalára tett rövid kitérő után ideje volt elindulni a szállásunk felé, ami Zermattól nem messze volt, mivel másnapra komoly hegymászást terveztünk. Ehhez először a Simplonbahnon (Lausanne - Martigny - Sion - Visp - Brig - Domodossola) vonatoztunk kb. egy órát egy SBB IC-vel a wallisi fő közlekedési csomópontig, Vispig. Korábban Brig volt a fő fordítókorong, mivel Bern felé a BLS ott adta a legjobb csatlakozást, a Lötschberg Bázisalagút megépítésével azonban Visp került a fókuszba. Ekkor épült a modern felvételi épület is, illetve az MGB vonatai is azóta Vispben találkoznak, mivel a vonal több részben üzemel.
Az eredetileg is szeparált Brig-Visp-Zermattbahn és a Furka-Oberalpbahn mentén az utazási igények is igencsak mások; míg Brigtől Andermatt felé leginkább a helyi lakosok utaznak, Zermatt a luxusturizmus egyik fellegvára, autómentes város, és számos hírességnek van itt nyaralója (vagy csak bérel egy szobát egész évre, mert ott még az is bőven A-kategóriás dolognak számít), ráadásul Zermatt felé sűrűbben, nagyobb kapacitással járnak a vonatok, és persze oda új, légkondis-panorámablakos motorvonatok járnak, míg Andermatt és Disentis felé a Szili-korú poggyászmotorkocsik az egységkocsikkal. Annyit fejlődött a dolog, hogy arrafelé már minden vonatba jut egy Stadler alacsonypadlós kocsi is. Az ezúttal kimaradt, inkább elkezdtük a részben fogaskerekű emelkedésünket a Mattervispa völgyében.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.