A Gornergratbahn Bhe 4/8 3042 Rotenboden és Gornergrat között
Findelbach után a vasút tovább folytatja meredek emelkedését a fenyőfák között, immár kevésbé drámai látvánnyal, amíg meg nem érkezik Riffelalp állomásra. Itt a nagyvasúthoz csatlakozó fogaskerekű kisvasúthoz csatlakozó fogaskerekű kisvasúthoz egy még keskenyebb nyomközű (800 mm nyomtávolságú), akkumulátoros villamosvonal csatlakozik (Riffelalp Tramway), ami Európa legmagasabban fekvő villamos vonala. Az eredetileg szintén háromfázisú táplálású vonalat ma már akkumulátorról üzemeltetik, az eredeti, 1960-as bezárás után 2001-ben nyílt újra.
Riffelalp után gyorsan elfogynak a fenyők, majd a törpefenyők is, ahogy a kétvágányú pálya egyenesen, de meredeken emelkedik. Ekkor nyílik a legnagyszerűbb kilátás a Matterhorn (a Toblerone-csokiból ismerős) csúcsára. Ezután Riffelboden rakodóhelyre érkezünk, ahol a személyszállító vonatok nem állnak meg, de jellemzően a PFT-vonatok az itt lévő depóig közlekednek, illetve itt ér véget a kétvágányos szakasz is. Ezután egy vágányon, egy fa lavina-galéria árnyékában emelkedünk tovább, majd Rotenbodennél ismét kétvágányú lesz a vasút, és innen már se törpefenyők, se fű, csak sziklák és törmelék kíséri az utunkat. Körülöttünk minden hegycsúcs kezd eltörpülni, átlátunk az Alpok másodlagos gerincei fölött, kék tavak és gleccserek felett zakatolunk át.
Ezen a szakaszon régebbi motorkocsik is járnak, ülés-soronként osztott, döntött padlóval, amitől lépcsős lesz a beltér, de tulajdonképpen ez ennél a hosszú fogasnál ez teljesen természetes is. A modern Bhe 4/8 és Bhe 4/6-okból álló vonatok is végig közlekednek persze, azok Zermattból indulva érik el a Gornergrat állomást.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.