A ZSSKC 752 043-0 Trencsénrákó és Csáca megálló között
Csáca - Trencsénmakó | |||||
Megnyitás: | 1914. | ||||
---|---|---|---|---|---|
Hossz: | 26 km | ||||
Építtető: | Trencsénvármegyei HÉV | ||||
Villamosítás: | - | ||||
Személyszállító vasút: | ŽSSK | ||||
A Kassa-Oderbergi vasút Zsolna - Oderberg vonalának Csáca állomásáról nyugat felé ágazott ki és vezetett a Kiszuca-patak völgyében Trencsénmakóig. A vonalat a HÉV megbízásából a KsOd kezelte szabványszerződés szerint. A 14 ezrelék legnagyobb emelkedésű (dombvidékinek minősülő) vasútvonalon ma is tisztességes személyforgalom van. Érdekesség, hogy Csáca állomáshoz a déli végén úgy csatlakozik, hogy dél felé lehet továbbhaladni róla, így igaziból a trencsénmakói vonatok egy, az állomás előtti téren ívben fekvő (villamos végállomásra emlékeztető) részről indulnak, a fővonali peronok mellé csak úgy tudnának beállni, ha kihúznának Zsolna felé, és visszajárnának a peronok mellé. | |||||
|
Közben fölértünk a trencsénmakói vonalra, ahol a zakopanei lengyel túrára menet már fotóztunk, csak akkor éppen személyvonatokat. Most a teher volt a cél, csak sajnos a szlovák nyelvtudásom még mindig nem hibátlan, ezért összekeveredtünk, és először a másik irányból vártuk. De azért csak sikerült a fénykép!
Ráadásul állítólag a kék Bardotka kuriózum, errefelé piros gépek (751-esek ) vagy 740-742-es Kocúrok szoktak járni. Természetesen privilegizáltnak érzem magam a szerencsémért, de egy 742-esnek azért jobban örültem volna, olyat tolatóssal ezer éve fotóztam utoljára, pedig nagyon vagányul mutat. Nem baj, ez klasszikus fotózási pont Lengyelország felé menet nekünk, szerintem nem utoljára jártam ott egy nyári munkanapon.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.