A PKP Cargo ET22 1045 Opalenica és Porażyn között
ET22PKP Cargo | |||
Gyártó: Pafawag Wroclaw | |||
|
1969-ben készült el a Centralne Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Taboru Kolejowego tervei alapján az első két, ET22 sorozatú, hattengelyes, tehervonati villanymozdony a PKP részére. A korábban szolgálatba állított, EU07 sorozatú, univerzális mozdonyok számos megoldása visszaköszönt, de korszerűbb járműszerkezettel rendelkezik. A legyártott 1183 lengyel és 20 marokkói egységével a legnagyobb példányszámban épített, normál nyomtávolságú villanymozdony Európában, bár könnyen lehet, hogy az egész világon is. Tömege 120 t, teljesítménye 3000 kW, vonóereje 420 kN, legnagyobb sebessége 125 km/h. A Byk (Bika) becenevű gépek korábban személyforgalomban is előfordultak, amikor a nehézipar leépülése miatt sok gép feleslegessé vált. A kanyargós szlovák és cseh vasútvonalakon nem szokott fölbukkanni, jellemzően Ostraváig visznek tehervonatokat, a Magas-Tátrába pedig inkább kétszekciós, ET41 sorozatú , szintén Pafawag-mozdonyokat küldenek.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.