< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A PKP Ol49-59 Tuchorza megálló-rakodóhelyen

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2019:07:16 07:46:23

885 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Tuchorza 1025 Ol49 Ol49 59 Lengyelország gözmozdony alakjelzö Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A PKP Ol49-59 Tuchorza megálló-rakodóhelyen fotó

Leszno - Wolsztyn - Zbąszynek

Megnyitás:
  • 1886.07.01 Wolsztyn - Zbąszyń
  • 1895.11.01 Leszno - Włoszakowice
  • 1895.12.01 Błotnica - Wolsztyn
  • 1896.05.01 Włoszakowice - Błotnica
Hossz:69 km
Építtető:Königlich Preußische Staatseisenbahnen (K.P.St.E.)
Villamosítás:Zbąszyń- Zbąszynek: 3 kV=
Személyszállító vasút:PKP PLK

Több részletben adták át a vasútvonalat, amely a helyi forgalmon kívül a Dél-Keletről Észak-Nyugatra tartó távolsági teherforgalom számára is egy alkalmas útirány volt Poroszországon belül. A független Lengyelországban viszont geopolitikailag kevésbé fontos útiránnyá vált, ma pedig az egész térség alacsony utasforgalmú és gyakorlatilag teherforgalom nélküli. Nevezetessége a 2020. májusáig munkanapokon Wolsztyn és Leszno között menetrend szerinti személyvonatokon közlekedő gőzmozdony (a gőzösök Wolsztyn fűtőházában laknak, szombaton Poznan, vágányzárak esetén pedig Zbaszynek felé közlekednek). Vasárnap és karácsonytól január közepéig valamennyi vonat dízel-motorkocsikkal közlekedik.

Cikk a vonalról
AtlaszFényképek

Mindenképpen szerettünk volna a kis középállomásokon fényképezni, mert a porosz eredet miatt itt a nagyobb pályaudvarok mind magas peronnal, masszív perontetővel rendelkeznek, és a kis, két kocsis vonat nem illik abba a közegbe, de azért nem elégedtünk volna meg a csak nyílt vonalon készült képekkel sem (bár a benbe.hu képeinek jó része mégis ott készül ). A fölkészüléshez használt fotókon Tuchorza még állomás volt, azóta lett a megelőzővágány az egyik irányból bakkal és földhányással lezárva (az első, rakodóvágány eleve csonka volt), így ma már csak megálló-rakodóhelyként tud funkcionálni. Egyelőre a biztber még állomási volt, még az elbontott vágány csak két karral jelzést adni tudó kijárati jelzője is áll, de valószínűleg nem sokáig, hiszen így az egész jelzőrendszer fölösleges. Keresztezési helyekre sincs semmi szükség a napi három pár vonathoz, a reggel hatossal mindenki elutazhat a városba, van egy délelőtti a boltokból/orvostól hazatérőknek és egy délutáni a diákoknak. Esti nincs, teherforgalom mégannyira sincs. Alapesetben a gőzös sem erre, Zbaszynek felé jár, hanem dél felé, Lesznóba, de arra most vágányzár volt Wloszakowice és Wolsztyn között, ezért a vonatok átkerültek ide. Viszont így mind a három kanyart a gőzös vitte, míg a lesznói és poznani, hosszabb útvonalakon csak napi két párt visznek, de nem lelhet üldözni a vonatot, így kevesebb fotó készülhetett volna. A gőzös kényelmes tartózkodásokkal és nem pazarolva a gőzt, hanem visszafogottan gyorsítva is személyautóval szinte lehagyhatatlan; Lengyelországban nem csak autópályákból van hiány, de a főutak is indokolatlanul kacskaringósak, a településeken mindig átmennek, errefelé pedig a tanyavilág, a nyaralók és a tavak menti kis üdülőhelyek miatt legtöbbször sűrű, de egyenként nagyon alacsony forgalmú hálózatot alkotnak, jórészt 2*1 helyett összesen egy sávval. Már többször is ilyen tóparti üdülőben szálltunk meg, nagyon kellemes, nyugodt, és mindig volt egy jó étterem a közelben, vagy épp a szállás részeként, így az este teljesen ki tudtunk kapcsolni. A kis utakon vicces, hogy egy faluval odébbra eltérülve simán előzhető a traktor, ami egyébként a teljes útpályát blokkolná.

Új albumok:
Covid vegyes 2.

 
Behavazott vonatok Pestszentlőrincen

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum