A ZSSKC 771 072-6 Litvailló (Lietavská Lúčka) és Háromudvar-Túrirtovány (Porúbka) között
Zsolna - Rajec | |||||
Megnyitás: | 1899. 10. 10. | ||||
---|---|---|---|---|---|
Hossz: | 21 km | ||||
Építtető: | Zsolna-Rajeczi HÉV | ||||
Villamosítás: | |||||
Személyszállító vasút: | ZSSK | ||||
A rövid, elővárosi jellegű zsákvonalon eredetileg három állomás, két megálló-rakodóhely és egy megállóhely épült. Teherforgalmát akár napi két tolatós tehervonat is izgalmassá teheti. 2019-ben a szlovák Közlekedési Minisztérium botrányosan rövid határidővel hirdette meg közszolgáltatási pályázaton. | |||||
|
Korábban már fényképeztem a Zsolna-Rajec vasútvonalon, és bár persze akkor sem a fürdőbe érkeztem, hanem egy nagyobb, felvidéki fotós kör része volt, a most következő útibeszámolómhoz tényleg csak előzenekar még ennek a festékszagú Dongónak az érkezése is a tolatós teherrel. Zsolna környékén ezek a túlméretes, de a Púposhoz hasonlóan látványosságukhoz képest visszafogott erejű mozdonyok még ellátnak különböző szolgálatokat, de alapvetően a Felvidék vaspályáiról való eltűnés utolsó stádiumában vannak, szerencsére régebb óta, mint akárki hitte.
Nade miért csak bemelegítés ez a szép, bár rövid tehervonat? Mert innen méginkább észak felé vesszük majd az irányt, hogy Lengyelország legjelentősebb vasútbarát zarándokhelyére, Wolsztyn fűtőházába ellátogassunk, és Európa utolsó, menetrend szerint is gőzvontatással közlekedő, közszolgáltatásban részt vevő személyvonatait fényképezzük. Az útibeszámoló összesen két túra, egy 2018. májusi és egy 2019. júliusi utazás képeiből épül föl, kronológiájában a 2019.-es túra útvonalát és történetét fogjuk követni. Egy évvel korábban több (részben gőzüzemű) kisvasutat is útbaejtettünk, azokról később külön beszámoló készül.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.