250. számú vasútvonal
Belgrád - Užice - Prijepolje - Kolasín - Podgorica - Bar
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
A vasútvonalakról részletesebb információkat találsz a csak a jobb képeket mutató oldalon, vagy a vasútállomások.hu weboldalon.
Belgrád = Beograd150 | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | A 641-324-es Bobo a belgrádi fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 441-001 a kis fűtőház fordítókorongján | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | Mozdonyparádé a belgrádi fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A 641-324-es Bobo a belgrádi fűtőházban | |||
Fotó: Gulyás Attila | ||||
![]() | 641-324 és 441-031 Belgrádban | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() | 441-001 a kis fűtőház fordítókorongján | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 441-001 a kis fűtőházban Belgrádban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 441-707 a kis fűtőházban Belgrádban | |||
Fotó: Bedenek József | ||||
![]() | 441-601 Belgrádban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 441-601 Belgrádban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 441-710 Belgrádban | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() | 461-105 és 441-604 Belgrádban | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() | A 23 087-es gőzmozdony Belgrádban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A 23 087-es gőzmozdony Belgrádban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Tito kék vonatának 424 sorozatú gőzmozdonya Belgrádban a főpályaudvaron | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
150 | ||||
![]() | Ismeretlen pályaszámú 441-es indul Belgrádból | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
150 | ||||
150 | ||||
150 | ||||
150 | ||||
Rasputnica G150 | ||||
![]() | 444-007 Rasputnica elágazásnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 444-007 Rasputnica elágazásnál | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
150 | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 641-310 Topcider Teretna alatt | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 444-024 Rakovicánál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 461-013 a Tara gyorsvonattal Topcider és Rakovica között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 412-005 Prijepolje Teretnáról érkező személyvonattal Topcidernél | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 641-310 Topcider Teretna alatt | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() | 444-030 Rakovica és Topcider között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 444-024 Rakovicánál | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() | 461-006 Topcider Teretna alatt | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() | 461-006 Topcider Teretna alatt | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 461-013 a Tara gyorsvonattal Topcider és Rakovica között | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() | 412-032 Prijepolje Teretnáról érkező személyvonattal Topcidernél | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
150 | ||||
150 | ||||
| ||||
Gradac-kanyon = 15 alagút | ||||
A vonalon jópár kisebb megállóhely található, amik a műholdképen nem egykönnyen fölfedezhetőek. Rögtön itt a kanyonban, a fotóhelyünktől ötven méterre is található egy peron, ahol valahonnan utasok is vannak, de ha nem fotóztam volna itt, nem tudnék róla. A vonal térképén igyekeztem minden állomást föltűntetni, de elnevezésük néha problémás, ilyenkor nevük mellett kérdőjel szerepel (pl. | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 441-417 Leskovice és Lastra között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 441-417 Leskovice és Lastra között | |||
Fotó: Bedenek József | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 441-417 valahol Tubici és Pozega között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 441-417 valahol Kalenic és Otanj között | |||
Fotó: Bedenek József | ||||
![]() | 441-417 valahol Kalenic és Otanj között | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
Užice = Titovo Užice450 | ||||
Ide tervezik meghosszabbítani a hajdani Bosnische Ostbahn múzeumvasútként üzemelő Šarganska Osmica, vagyis Sargani Nyolcas kisvasúti pályáját. A fővonali forgalmat ellátó, 760 mm-es (boszniai) nyomtávolságú pályák Tito idejéig meghatározták a Balkán arcát és sok olyan helyre is vasúti eljutást biztosítottak, ahová az ma nem lehetséges. Egy korszerű, a Mariazellerbahnhoz hasonló kisvasúti rendszer újra fejlődést hozhat Szerbia, Bosznia és Horvátország kevéssé ismert térségeinek, de egy Dubrovnik - Kotor összeköttetés is hasznos lenne a turistáknak, hiszen a főutak ma nyáron gyakorlatilag állandóan bedugultak. Užicében egy rövid vágányon néhány kisvasúti jármű van kiállítva, a kisvasút régi hídja ma egyfajta sétálóutcaként működik, különböző üzletek pavilonjai találhatóak rajta, szürreális látványt nyújtva. A Balkán persze önmagában is szürreális. A kisvasút nyomvonala Vrutci és Bioska között egy víztározó alá került, mint olyan sok helyen, így a visszaépítést más útirányon át tervezik, még az is lehet, hogy Sušica lesz a végállomás. Užice és Belgrád között a pálya nem a jelenlegi nyomvonalon, hanem Požega után Jelen Do és Čačak felé vezetett tovább, amerre ma a főút is megy. Lajkovacban csatlakozott a meglévő normál nyomtávú vasúthoz. A kisvasúti hálózat 1968-as állapotát meg lehet tekinteni ezen a JŽ vonalhálózati térképen. | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 461-105 Uzicében | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 461-152 tehervonattal Uzicében | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 461-105 Uzicében | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() | 461-152 tehervonattal Uzicében | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
450 | ||||
![]() | 461-021 Branesciben | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
Branešci | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 461-021 Branesciben | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 461-021 Branesciben | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() | Biztos, hogy tovább akarsz gurulni? | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
Zlatibor | ||||
| ||||
![]() | 461-107 Zlatibor forgalmi kitérőben | |||
Fotó: Bedenek József | ||||
![]() | 461-107 Zlatibor forgalmi kitérőben | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 444-030 Zlatibor után | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() | 441-417 Zlatibor előtt | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 441-417 Zlatibor előtt | |||
Fotó: Gulyás Attila | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 444-030 Zlatibor után | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 461-155 Zlatibor előtt | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 461-155 Zlatibor előtt | |||
Fotó: Bedenek József | ||||
![]() | 444-030 Zlatibor után | |||
Fotó: Bedenek József | ||||
![]() | 444-030 Zlatibor után | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 461-155 Zlatibor előtt | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
| ||||
| ||||
Ez Belgrádtól a századik alagút. | ||||
A megállóhely Bosznia-Hercegovinában fekszik, a vonatok nem állnak meg. | ||||
Strpci állomás Bosznia-Hercegovina területén fekszik, a vonatom korridor-forgalomban közlekednek, Strpciben csak személyzetcsere céljából állnak meg. A szakaszt a ŽS üzemelteti. | ||||
| ||||
450
| ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 441-417 Priboj és Bistrica között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 461-105 Bistrica és Priboj között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 441-417 Priboj és Bistrica között | |||
Fotó: Bedenek József | ||||
![]() | 461-105 Bistrica és Priboj között | |||
Fotó: Bedenek József | ||||
Lim-viadukt | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 441-417 Bistrica és Prijepolje között | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 461 105 Prije Poljéban a teher- és a személypályaudvar között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Tehervonat Prijepoljén | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
Prijepolje teretna | ||||
![]() | 461 105 Prijepolje Teretnán (a teherpályaudvaron) | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 461-112 és 461-155 Prijepolje Teretnán | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
Lim-viadukt | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | Szerb 461-es ASEA húz egy harmad tehervonatot Gracanica közelében | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
3 viadukt | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | A Tara (immár nemzetközi) gyorsvonat Slijepac Most és Bijelo Polje között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | A Tara (immár nemzetközi) gyorsvonat Slijepac Most és Bijelo Polje között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Tara (immár nemzetközi) gyorsvonat Slijepac Most és Bijelo Polje között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Tara (immár nemzetközi) gyorsvonat Slijepac Most és Bijelo Polje között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Tara (immár nemzetközi) gyorsvonat Slijepac Most és Bijelo Polje között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
Slijepač Most | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál | |||
Fotó: Gulyás Attila | ||||
![]() | Slijepac Most | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
Tara-viadukt | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | A Podgorica IC Mojkovactól délre | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | A Szerb Vasút 901-002 pályaszámú Plasser vágánydiagnosztikai mérőkocsija a Tara-viadukton Mojkovácnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | PFT szerelvény a Tara-viadukton | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Podgorica IC Mojkovactól délre | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
Kolasín | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | Kolasín | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | Kolasín | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | Kolasín | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 911-es felsővezetékszerelő motorkocsi Kolasinban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Kolasín | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Kolasín | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Kolasín | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Kolasín | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Kolasín | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Kolasín | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Kolasín | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Plasser vágányszabályozógép Kolasinban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Plasser Kolasinban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
Tara-viadukt | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | A Szerb Vasút 461-021 a Tara-viadukton Kolasín előtt | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Tara-viadukt Kolasínnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
| ||||
![]() Nagyfelbontású kép | A Szerb Vasút egy 461 sorozatú gépe a Szabadka-Bar éjszakai vonattal hamarosan Podgoricába érkezik - a kép Biocénél készült | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
Mala Rijeka Most (198 méter magas) = A világ legmagasabb építésű vasúti hídja. | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | A Szerb Vasút egy 461 sorozatú gépe a Szabadka-Bar éjszakai vonattal hamarosan Podgoricába érkezik - a kép Biocénél készült | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | A Szerb Vasút 461-021 pályaszámú gépe a Szabadka-Bar éjszakai vonattal Podgoricába érkezik | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
Podgorica = Titograd251 252 | ||||
![]() | 642 174 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 642 024 az állomási tartalék Podgoricában | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 643 050 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A 643 051 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 644 015 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 661 142 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Podgorica fűtőház | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 661 269 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 661-es a fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 661-es a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 744 011 Podgoricában | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A bari 461 043 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 461 042 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 412 042-es a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A helyi Mazsola a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A Rafamet-eszterga a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Valami régi kocsi a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Sok nagy kerékabroncs a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Busz Podgoricában | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 412-es Virpazarnál | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() | 461 036 Virpazarnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Nem para, Tara! | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | A ŽCG 461-039 Vranjina és Virpazar között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 412 051 Virpazarnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
Shkoderi-tó = Skadarske jezero | ||||
A Morača deltájának szigetéről egy kőtöltés vezet át a tavon, a déli végén egy háromnyílású híddal, hogy a víz szabadon áramolhasson a tó két medencéje között. Szerencsés módon a Morača egy-egy ága mindkét medencébe eljut, így friss vizet kap a gáttól függetlenül a teljes tó. A gát mellett áll a Lesendro vízivár. | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 461 031 Virpazarnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | Nem para, Tara! | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 461 031 Virpazarnál | |||
Fotó: Bedenek József | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | A MonteCargo 461-042 egy Barból indult konténervonattal a Shkoderi-tavon átvezető töltésen Virpazar és Vranjina között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | A ŽCG 461-039 Vranjina és Virpazar között a Lesendro-erődnél | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 461 036 Virpazarnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 461 031 Virpazarnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 461 031 Virpazarnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 461 031 Virpazarnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 461-es Virpazarnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Nem para, Tara! | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 461 031 Virpazarnál | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() | 412-es elővárosi motorvonat Virpazar közelében | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 412 023 Virpazarnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 412-es Virpazarnál | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 412 051 Virpazarnál | |||
Fotó: Székely Viktor | ||||
![]() | 461 036 Virpazarnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 412-es elővárosi motorvonat Virpazar közelében | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | 461-es Virpazarnál | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | A ŽCG 461-035 Virpazar és Vranjina között | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | 461-es tehervonattal Virpazarnál | |||
Fotó: Bedenek József | ||||
Virpazar | ||||
![]() | Vacsora Virpazarban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
Bar | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | A ŽCG 644-007 Barban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | Az autószállító kocsik rakodója Barban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() | Bar vasútállomás | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
Luka Bar | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | Montenegrói hadihajók Barban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||
![]() Nagyfelbontású kép | Montenegrói hadihajók Barban | |||
Fotó: Takács Bence | ||||