380. számú vasútvonal
Zsolna (=Zilina) - Liptószentmiklós (=Liptovski Mikulas) - Poprád-Felka (=Poprad-Tatry) - Kassa (=Kosice)
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
A vasútvonalakról részletesebb információkat találsz a csak a jobb képeket mutató oldalon, vagy a vasútállomások.hu weboldalon.
Zsolna = ilina osobna stanica320 272 453 | ||||||
A szlovákiai vasútvillamosításokkal kapcsolatban lásd ezt a táblázatot. | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ZSCS 110 021-3 pályaszámú Vasalója tolat Zsolnán | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
721 140-2 Zsolnán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSCS 110 021-3 pályaszámú Vasalója tolat Zsolnán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
162 004-6 és 813 018-9 Zsolnán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
363 098-5 Zsolnán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ZSSK 754 003-2 Zsolna és Vágtapolcza között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ZSSKC 131 009-3 Zsolna és Vágtapolcza között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ZSSKC 131 049-9 Zsolna és Vágtapolcza között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ZSSK 350 006-3 Zsolna és Vágtapolcza között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 754 003-2 pályaszámú Retró-Búvár Zsolna és Vágtapolcza között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 813 024-1 Vágtapolcza és Zsolna között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 361 003-7 Zsolna és Vágtapolcza között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Zsolnatapolca rendezö = zriaďovacej stanica ilina - Teplička A Zsolnateplice Rendezőpályaudvar felépítése több évtizedes projekt volt Szlovákiában. A csaknem teljesen kész vágányzatú állomást 1992-ben fölhagyták, pedig az autóipar fejlesztései miatt a Zsolna-környéki vasútvonalak terheltsége csak növekedett. 2004-ben EU-támogatással folytatódott a kivitelezés, az eredetihez képest megváltozott tartalommal (kevesebb irányvágánnyal és iparvágányok nélkül épült meg, mivel az új üzemek jelentősen nagyobb területen épültek meg az eredeti ipari parknál, és rendelkeznek már iparvágányokkal). Az állomásra Kassa felől külön szintben lehet bejárni, a Sztrecsény utáni ívben fekvő Odbočka Potok kiágazás után acélhídon metszi a kijáróvágány a fővonalat. A vágány Várna falut megkerülve ér a fogadóvágánycsoportra. Ezt követik az irányvágányok, majd egy pár vágányos indítócsoport, ahol a vonat fölírása, fékpróbázása történhet. Innen szintén külön szintben lehet kijárni Zsolna hátsó vágányai felé, a teherpályadvarra, így a személyforgalom zavarása nélkül kijárhatnak a vonatok Puhó-Horní Lidec és Csadca felé is. Vágtapolca megállóhelynél Vág elágazás (Odbočka Vah) biztosítja, hogy a fogadó- és indítócsoportok amásik irányból is elérhetőek legyenek, itt is van egy külön szintű kapcsolat is, amit a tranzitvonatok használhatnak - nekik ugyanis van egy negyedik vágánycsoportjuk, ahol kivárhatják, amíg a továbbhaladásukhoz rendelkezésre áll a menetrendben egy kis hely. Mindezt gyorsan, akár pár perccel egy InterCity vonat haladása előtt is tehetik, hála a nagyon hatékony vágánykapcsolatoknak. Az állomáson többnyire 110-es sorozatú Vasalók és 770-es sorozatú Dongók dolgoznak. A 170-es vonal felé is rendszeresen indulnak innen tehervonatok 736-os vagy 751-es gépekkel Zólyom és Privigye felé. | ||||||
Sztrecsény = Nezbudska Lucka-Strecno | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 350 004-8 HugoSztrecsény megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Sztrecsény (Strecno, Szlovákia) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 109-2 Sztrecsény (Strecno) megállóhelyen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 051-6 Sztrecsény (Strecno) megállóhelyen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Személyvonat 163-assal Sztrecsényben | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 124-1 Sztrecsény megállóhelyen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
PFT-gönc Sztrecsényben | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Sztrecsnó aprócska megállójában is működik büfé | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Éjféli expressz | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Gorilla egy gyorsvonattal Sztrecsény és Ruttka között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 350 008-9 pályaszámú Gorilla az IC 504 Rysy vonattal Sztrecsénynél | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Gorilla az IC 500 Tatranvonattal Sztrecsényben | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Egy ismeretlen Blonski ŽSSK 350-es Ruttka és Sztrecsény között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Kétáramrendszerű emeletes motorvonat Kassa-Zsolna (Žilina, Szlovákia) személyvonattal Sztrecsényben | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 754 034-7 Ruttka és Sztrecsény között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Remot-Búvár vontatta gyorsvonat halad Ruttka és Sztrecsény között - a vonat Zólyomból érkezett | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Vág-híd Sztrecsénynél | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 757 010-4 Sztrecsény és Ruttka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 721 348-1 Sztrecsény és Ruttka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Ismeretlen ŽSSKC 131-es Sztrecsény és Ruttka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy újabb ismeretlen ŽSSK 163-as személyvonattal, ezúttal a Ruttka után, Sztrecsénynél található érdekes alagút-híd kombinációnál | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 162 004-6 Sztrecsény és Ruttka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Gyorsvonat 362-essel Sztrecsénynél | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 362 002-8 Sztrecsény és Ruttka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
InterCity Gorillával Sztrecsénynél | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 350 008-3 Sztrecsény és Ruttka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 350 016-2 Sztrecsény és Ruttka között, a háttérben Sztrecsno vára | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 383 102-1 Ruttka és Sztrecsény között, a Vág folyó hídján | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Tehervonat, a fedélzetén trolibuszokkal Sztrecsényben | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
ČD 163-as a Prága és Kassa között közlekedő nappali Košičan gyorsvonattal Sztrecsény és Ruttka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Ruttka = Vrútky270 271 | ||||||
A ŽSSKC 751 046-4 Ruttka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 742 006-0 Ruttka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽOS Vrútky 702 609-9 Ruttka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 051-6 a Zsolna-Poprád személyvonattal Ruttkán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 051-6 a Zsolna-Poprád személyvonattal Ruttkán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 104-3 Ruttka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 118-3 Ruttka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 183 026-4 Ruttka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Ruttka teher = Vrútky nákladná stanica | ||||||
Igen pici dízelmozdony és M131-es motorkocsi Ruttkán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽOS Vrútky 702 609-9 Ruttka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
M131-es Húrvinek valamilyen konzerváló festésben Ruttkán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 560 020-0 Ruttka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Roncs gőzös Ruttkán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Roncs gőzös Ruttkán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyturány = Turany | ||||||
Nagyturány állomás | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyturány állomás régi épülete | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Kerpelény = Krpel’any | ||||||
131 096-0 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 051-6 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 051-6 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 051-6 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Kerpelén | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | 131 054-9 önürítős kocsikból álló tehervonatával Kerpelényben (Krpel anyban) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSKC 131 022-0 tehervonattal Sutó és Kerpelény között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | 163 122-5 Kerpelényben (Krpel anyban) | |||||
Fotó: Székely Viktor | ||||||
Nagyfelbontású kép | Gyorsvonat a 162 122-5-össel Kerpelényben (Krpel anyban) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | 163 111-8 Kerpelényben (Krpel anyban) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ZSSK 162 007-9 Kerpelény és Ratkó-Suttó között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | ZSCS 183 010-8 Kerpelényben (Krpel anyban) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | ZSCS 183 010-8 Kerpelényben (Krpel anyban) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | 362 005-1 Kerpelényben (Krpel anyban) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Gorilla próbafutáson Kerpelényben (Krpel anyban) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ČSD E499 047 Sutó és Kerpelény között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ČSD T478 2011 Kerpelény és Sutó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
131 096-0 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Székely Viktor | ||||||
131 054-9 önürítős kocsikból álló tehervonatával Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Székely Viktor | ||||||
163 122-5 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 111-8 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Székely Viktor | ||||||
A ZSSK 162 007-9 Kerpelény és Ratkó-Suttó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 162 007-9 Kerpelény és Ratkó-Suttó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy ismeretlen ŽSSK 163 Kerpelény és Sutó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
ZSCS 183 010-8 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Székely Viktor | ||||||
363 104-1 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
363 104-1 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
363 104-1 Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy ismeretlen ŽSSK 363 Kerpelény és Sutó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Gorilla próbafutáson Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Gorilla próbafutáson Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
InterCity Kerpelényben (Krpel anyban) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Új emeletes motorvonat Kerpelény (Kr'pelany, Szlovákia) és Sutó (Sútovo, Szlovákia) között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Sutó = Sútovo | ||||||
131 074-7 Ratkó-Suttó megállóhelyen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 104-3 Ratkó-Suttó megállóhelyen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 117-5 Ratkó-Suttó megállóhelyen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
362 009-3 Ratkó-Suttó megállóhelyen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Sutó megállóhely | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSKC 131 037-4 pályaszámú egyenáramú, kétszekciós tehervonati villanymozdony Kralován és Sutó között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Egy 362-es kétáramrendszerű villanymozdony az R 604-es Dargov gyorsvonattal Kralován és Sutó között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 361 003-7 pályaszámú, frissen felújított, kissé emelt sebességű, kétáramrendszerű villanymozdony egy gyorsvonattal Sutó és Kralován között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 131 003-6 Sutó és Kralován (régen Vágkirályháza) között tológépként | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
162 007-9 zsolnai személyvonattal Sutóba érkezik | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 104-3 Ratkó-Suttó megállóhelyen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
162-es egyenáramú villanymozdonnyal vontatott személyvonat Kralován (Kral'ovany, Szlovákia) és Sutó (Sútovo, Szlovákia) között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 121-7 Kralován és Sutó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 361 123-3 Kralován (régen Vágkirályháza) és Sutó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 350 015-4 Kralován (régen Vágkirályháza) és Sutó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 383 106-2 pályaszámú Siemens Vectron mozdonya Sutó és Kralován (régen Vágkirályháza) között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Kralován (régen Vágkirályháza) = Kral’ovany381 | ||||||
Nagyfelbontású kép | 742 233-0 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | 163 119-1 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | 163 052-4 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | 163 109-2 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Iskoláslány Kralovánban | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 751 112-4 Kralován állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
742 233-0 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
742 233-0 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | ||||||
Fotó: Székely Viktor | ||||||
742 233-0 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 811 013-2 Kralován állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 117-5 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 117-5 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 052-4 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 052-4 Kralovánban | ||||||
Fotó: Székely Viktor | ||||||
183 032-2 Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Hóeke Vágkirályháza (Kral ovany) állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Két különböző paklikocsi Kralovánban (tolatós teherekhez használják őket) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Mozdonyszín Kralovánban | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Hóeke és alagút Kralovánban | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ZSSK Cargo 131 081-2 Sztankován és Kralován (régen Vágkirályháza) között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Az ŽSSK 361 102-7 Sztankován és Kralován (régen Vágkirályháza) között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
150 224-4 Kralovánban, az Árva hídján | ||||||
Fotó: Székely Viktor | ||||||
150 224-4 Kralovánban, az Árva hídján | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Sztankován = Stankovany | ||||||
Sztankován | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Fenyőháza = L’ubochna | ||||||
Fenyőháza állomás | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Fenyőháza állomás | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 350 006-3 Rózsahegyi fonógyár és Hrboltó között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 098-6 Rózsahegyi fonógyár és Hrboltó között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 363 101-7 Hrboltó és Rózsahegyi fonógyár között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 383 101-3 pályaszámú szlovák Vectron Hrboltó és Rózsahegyi fonógyár között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Rózsahegyi fonógyár = Ruzomberok-Rybárpole | ||||||
Rózsahegy-fonógyár | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Rózsahegy-fonógyár | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSKC 131 050-7 Rózsahegyi fonógyár és Rózsahegy között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Rózsahegy = Ruzomberok | ||||||
A ČSD 810 636 Rózsahegy állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ČSD 810 636 Rózsahegy állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 362 006-9 Rózsahegy állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Rózsahegy (RUZomberok) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Liszkófalu-teher = Vyh. Lisková | ||||||
Liszkófalu-teher iparvágánykiágazás | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Liszkófalu-teher iparvágánykiágazás | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Liszkófalu-teher iparvágánykiágazás | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Liptótepla = Liptovská Teplá | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSKC 131 024-2 Liptótepla állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Liptovská Mara víztározó építése miatt nyomvonalkorrekciót hajtottak végre. A Liptótepla és Liptószentmiklós állomások közötti körülbelül 90 m-es szintkülönbséget most légvonalban sokkal rövidebb szakaszon kellett leküzdeni, ezért a vasútvonalat egy nagy S-ívvel vezették föl a Vág völgyének déli lejtőjére. A vonalkifejtés és Liptószentmiklós között a pálya csaknem vízszintes. | ||||||
Nagyfelbontású kép | Tehervonat ŽSCS 131-es villanymozdonnyal Liptótepla és Liptóolaszi között a Liptovská Mara víztározó miatti vonalkifejtésen | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Tehervonat ŽSCS 131-es villanymozdonnyal Liptótepla és Liptóolaszi között a Liptovská Mara víztározó miatti vonalkifejtésen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyolaszi = Liptovské Vlachy | ||||||
Nagyolaszi | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Megszűnt megállóhely. A Liptovská Mara víztározó építése miatt a település egy részét elárasztották, a vasútvonal távol került a településtől, így megállóhelye megszűnt. | ||||||
Megszűnt villamosított (3 kV=) vasútvonal. | ||||||
A Liptovská Mara víztározó építése miatt elárasztott területre eső 12 falu egyike, emiatt vasútállomása is megszűnt. | ||||||
Megszűnt villamosított (3 kV=) vasútvonal. | ||||||
A Liptovská Mara víztározó építése miatt elárasztott területre eső 12 falu egyike, emiatt vasútállomása is megszűnt. | ||||||
Megszűnt villamosított (3 kV=) vasútvonal. | ||||||
Liptószentmiklós = Liptovsky Mikulás | ||||||
A Liptovská Mara víztározó építése miatt Liptótepla és Liptószentmiklós között a pályát új nyomvonalra helyezték, a korábbi nyomvonalat elárasztották. Emiatt megszűnt a vonal három megállóhelye, Nagyolaszi viszont új megállóhelyet kapott. A Liptószentmiklós - Királylehota (Krážová Lehota - Liptovský Mikulá) vonalszakaszt 1955. április 15.-e óta használják villamos üzemben (3 kV=). A település tengerszint fölötti magassága 517 méter.
| ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSKC 131 039-0 Liptószentmiklós állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSKC 183 028-0 Liptószentmiklós állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 055-8 Liptószentmiklós és Okolics között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 039-0 és 040-8 Liptószentmiklós állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 124-1 Liptószentmiklós állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 124-1 Liptószentmiklós állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 119-1 Liptószentmiklós állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 131 014-3 Okolics és Liptószentmiklós között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 460 033-4 Okolics és Liptószentmiklós között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 362 007-7 Liptószentmiklós és Okolics között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Gyorsvonat ŽSSK 362-essel Liptószentmiklósnál | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSR MVTV 02-34 Liptószentmiklós és Okolics között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 058-0 Okolics és Liptószentmiklós között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Tehervonat ŽSSKC 131-essel Liptószentmiklós és Okolics között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
ŽSSK 131-es Liptószentmiklósnál | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 123-3 Okolics és Liptószentmiklós között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Gyorsvonat ŽSSK 362-essel Liptószentmiklósnál | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Gyorsvonat ŽSSK 362-essel Liptószentmiklósnál | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Gyorsvonat ŽSSK 362-essel Liptószentmiklósnál | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Gyorsvonat ŽSSK 362-essel Liptószentmiklósnál a gyönyörű, hósipkás hegyekkel a háttérben a naplemente idején, svenkelve | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
ZSSK Gorilla Ic-vonattal Liptószentmiklósnál A második kocsi már az új, IC1-Plus osztályú | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Liptószentmiklós - Királylehota (Krážová Lehota - Liptovský Mikulá) vonalszakaszt 1955. április 15.-e óta használják villamos üzemben (3 kV=). Poprád-Felka (Poprad-Tatry) állomásig 1955. április 28-án adták át a felsővezetéket. | ||||||
Vichodna = Vychodna | ||||||
Nagyfelbontású kép | Vychodna állomás | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Vychodna állomás | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSKC 131 030-9 Vágfalva és Vichodna között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSKC 131 073-9 Vágfalva és Vichodna között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 163 052-4 Vágfalva és Vichodna között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Egy érdekes Werbelok, a ŽSSK 363 133-0 Vágfalva és Vichodna között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 362 006-9 Vichodna és Vágfalva között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Vágfalva = Vazec | ||||||
Vágfalva raktára lebontva | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Vágfalva (VaŽec) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSKC 131 031-7 Csorba és Vágfalva között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Gyorsvonat Csorba és Vágfalva között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Egy ŽSSK 671-es emeletes motorvonat Csorba és Vágfalva között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ČD 150 213-7 Csorba és Vágfalva között a hamarosan megszűnő Kassa-Prága Rohače EC-vel | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Egy RegioJet Vectron Vágfalva és Csorba között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Egy ismeretlen ČD 680 sorozatú SuperCity Pendolino Csorba és Vágfalva között, a háttérben a Magas-Tátra | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A PKP Cargo ET41-102 Csorba és Vágfalva között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy ŽSSK 163-as Vágfalva (Važec) és Csorba (Štrba) között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 054-0 személyvonattal Csorba és Vágfalva között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Személyvonat Csorbánál, a vonat élén a ŽSSK 163 116-7 | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Két ŽSSK 163-as helyi személyvonattal Vágfalva és Csorba között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 183 029-8 Vágfalva és Csorba között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 362 008-5 Vágfalva (Važec) és Csorba (Štrba) között húz egy gyorsvonatot | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Gyorsvonat Csorbánál | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 350 015 Csorba és Vágfalva között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 350 017-0 Csorba és Vágfalva között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Csorba = Strba382 | ||||||
| ||||||
Nagyfelbontású kép | A ZSSK 405 952-3 pályaszámú fogaskerekű motorkocsi Csorba állomáson (Štrba, Szlovákia) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 405 952-3 Csorba állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSR MVTV 02-32 felsővezeték-karbantartó motorkocsi Csorba állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSCS 131 019-2 tol föl egy tehervonatot Csorba állomásra | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Az MVTV 02-32 és a ŽSCS 131 011-9 Csorbán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 083-8 gépmenetben húz át Csorba állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 163 124-1 pályaszámú Pershing egy személyvonattal Csorbán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Liptov tológépe, az egyenáramú 162 007-9, Csorba állomáson (Štrba, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 102-7 érkezik tipikus személyvonattal Csorbára | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Tehervonatot tol ki egy 183-as Csorbáról | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A 183 005-8 egy tehervonattal és a 163 125-8 egy személyvonattal Csorba állomáson (Štrba, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Coca-Cola 362 015-0 a Liptov gyorsvonattal Csorba állomáson (Štrba, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Tátrai Fogaskerekű Vasút 405 951-5 pályaszámú motorkocsija Tátracsorba állomáson (Štrba, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Tátrai Fogaskerekű Vasút 405 951-5 pályaszámú motorkocsija Tátracsorba állomáson (Štrba, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Csorba - 895 méterrel a tenger fölött | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A 905 953-6 pályaszámú fogaskerekű vezérlőkocsi Csorba állomáson (Štrba, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A 905 953-6 pályaszámú fogaskerekű vezérlőkocsi Csorba állomáson (Štrba, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 405 952-3 pályaszámú fogaskerekű motorkocsi Csorba állomáson (Štrba, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Csorba-Csorbató Fogaskerekű Vasút (OŽ) 905 952-8 pályaszámú vezérlőkocsija kezd fölfelé kapaszkodni Csorba állomásról (Štrba, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Csorba-Csorbató Fogaskerekű Vasút (OŽ) 905 953-6 pályaszámú vezérlőocsija Csorbán (Štrba, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Csorba-Csorbató Fogaskerekű Vasút (OŽ) 405 953-1 pályaszámú motorocsija Csorba állomáson (Štrba, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Csorba-Csorbató Fogaskerekű Vasút (OŽ) 905 951-0 pályaszámú vezérlőocsija Csorba állomáson (Štrba, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Igen pici táblák jelzik merre kell menni a fogaskerekű vasutakhoz | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 405 953-1 Csorba állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Induló vonatok jegyzéke Csorbán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Kivilágítható Áramszedőt le! jelző kiállítva Csorbán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Kassa-Oderbergi Vasút és a régi gőzfogas emléktáblája Csorbán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Csorba zseniálisan gusztustalan felvételi épülete | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Napnyugta Csorbán (Štrba, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Kivilágítható Áramszedőt le! jelző és egy vízdaru kiállítva Csorbán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
ŽSR PFT-kocsik Csorbán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
ŽSR PFT-kocsik Csorbán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
ŽSR PFT-kocsik Csorbán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A PKP Cargo ET41 190-B Csorba állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSCS 131 077-0 tehervonattal Csorba és Csorba megálló között a Magas-Tátrában | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 163 110-0 személyvonattal Csorba és Csorba megálló között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSCS 183 038-9 tehervonattal Csorba és Csorba megálló között a Magas-Tátrában | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 350 013-9 Csorba és Csorba megálló között, a háttérben a Magas-Tátrával | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ČD 682 007-0 Csorba és Csorba megálló között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSCS 131 022-6 pályaszámú kétszekciós, egyenáramú, tehervonati villanymozdony egy tehervonattal halad ki Csorbáról Poprád felé | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSCS 131 022-6 pályaszámú kétszekciós, egyenáramú, tehervonati villanymozdony egy tehervonattal halad ki Csorbáról Poprád felé | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Liptov gyorsvonat kanyarog Csorba megálló környékén (Štrba zastávka, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A 362 007-7 Kassára közlekedő gyorsvonattal Csorbán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy alaposan elszúrt kép a 363 145-4-ről és gyorsvonatáról Csorba és Csorba megálló között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 362 008-5 Csorba és Csorba megálló között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 361 120-9 Csorba és Csorba megálló között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ČD 350 015-4 Csorba és Csorba megálló között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Csorba megálló = Strba zastávka | ||||||
A 363 093-6 egy Pozsony-Kassa gyorsvonattal Csorba megállóhelyen (Štrba zastávka, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 671 004-0 / 971 004-1 pályaszámú, kétáramrendszerű emeletes motorvonat Csorba megállóban | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ZSSK 671 004-0 / 971 004-1 pályaszámú, kétáramrendszerű emeletes motorvonat Lucsivna és Csorba megálló között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 671 004-0 / 971 004-1 pályaszámú, kétáramrendszerű emeletes motorvonat Lucsivna és Csorba megálló között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 671 004-0 / 971 004-1 pályaszámú, kétáramrendszerű emeletes motorvonat Lucsivna és Csorba megálló között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Poprád-Felka = Poprad-Tatry383 378 379 | ||||||
A Poprád-Felka - Királylehota (Poprad-Tatry - Krážová Lehota) vonalszakasz villamosítását 1955. április 28-án, a Poprád-Felka - Igló (Poprad-Tatry - Spiská Nová Ves) szakaszét 1955 december 9-én adták át (3 kV=). | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSCS 731 034-5 és a 731 051-9 várakozik feladatára a poprádi fűtőháznál | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Stadlerek találkozója Poprádon: az előtérben a normálnyomközű 840 006-1 | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Egy ismeretlen ŽSSKC 131 DvojickaPoprád-Felka állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSCS 183 004-1 pályaszámú Šestikolak Poprád-Felka állomáson (Poprad-Tatry, Szlovákia) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A Tátrai Villamos egyik Tetrapack szerelvénye ereszkedik le a poprádi végállomás viaduktja felől a fűtőházba | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy ismeretlen ŽSSK 640 Stadler GTWPoprád-Felka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
163 111-8 Poprád-Felka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ZSSK 163 051-6 pályaszámú Pershing egy személyvonattal Poprad-Tatry állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Lokorail 182 072-9 pályaszámú Sestikolakvillanymozdonya gabonavonattal Poprad-Tatry állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 363 143-9 Poprád-Felka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Tátrai Villamos poprádi végállomása | ||||||
Fotó: Székely Viktor | ||||||
A tátrai villamos poprádi végállomása | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Tátrai Villamos Vasút Poprád városával a háttérben | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Tátrai Villamos Vasút a Magas-Tátrával | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Dupla Tetrapack érkezik Poprád-Felka állomásra | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Dupla Tetrapack érkezik Poprád-Felka állomásra | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK TEŽ 425 951-1 Poprád-Felka állomáson a Tátrai Villamos depójában | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK TEŽ 425 962-9 Poprád-Felka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK TEŽ 425 957-8 Poprád-Felka állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK TEŽ 425 957-8 Poprád-Felka állomáson a depó felé vezető vágányon ereszkedik lefelé | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Magas Tátra | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Valami zöld Y-kocsi lakókocsivá alakítva egy tehervonatban Poprad-Tatry állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Jelző Poprádon | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 131 056-4 Filefalva-Gánócfürdő és Poprád-Felka között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSKC 183 019-9 Filefalva-Gánócfürdő és Poprád-Felka között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 361 003-7 Poprád-Felka és Filefalva-Gánócfürdő között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 124-1 Poprád-Felka és Filefalva-Gánócfürdő között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy ismeretlen ŽSSK 163-as Pershing Filefalva-Gánócfürdő és Poprád-Felka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 183 006-6 Filefalva-Gánócfürdő és Poprád-Felka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 183 011-6 Filefalva-Gánócfürdő és Poprád-Felka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 362 012-7 Filefalva-Gánócfürdő és Poprád-Felka között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 350 017-0 Poprád-Felka és Filefalva-Gánócfürdő között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Poprád-Felka - Igló (Poprad-Tatry - Spiská Nová Ves) szakasz villamosítását 1955 december 9-én, az Igló - Márkusfalva (Spiská Nová Ves - Markuovce) szakaszét 1960. április 2-án adták át (3 kV=). | ||||||
Az Igló - Márkusfalva (Spiská Nová Ves - Markuovce) szakasz villamosítását 1960. április 2-án, a Márkusfalva - Margitfalva (Markuovce - Margecany) szakaszét 1961. január 26-án adták át (3 kV=). | ||||||
Margitfalva = Margecany372 | ||||||
A Márkusfalva - Margitfalva (Markuovce - Margecany) szakasz villamosítását 1961. január 26-án, a Margitfalva - Kassa (Koice - Margecany) szakaszét 1961. június 1-jén adták át (3 kV=). | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 750 300-6 Margitfalva állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSKC 742 398-1 pályaszámú gépe kitolózik Margitfalva állomáson (Margecany, Szlovákia) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSKC 742 398-1 kitolózik Margitfalván | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 812 025-5 Margitfalva állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSKC 131 047-3 Margitfalva állomáson SBB-Post postavonattal | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A PKP Cargo ET41 182-8 Margitfalva állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 742 398-1 pályaszámú gépe kitolózik Margitfalva állomáson (Margecany, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 812 014-9 pályaszámú motorkocsija Margitfalván | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Térjünk át másodikút képeire: a 813 027-8 pályaszámú ikermotorkocsi Margitfalva állomáson (Margecany, Szlovákia) | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 813 028-8 pályaszámú csuklós motorkocsija tolat Margitfalván | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 106-8 személyvonattal Margitfalván | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 106-8 Margitfalván egy klasszikus személyvonattal | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A régi deltavágány jelzője Margitfalvánál | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A PKP Cargo ET41 182-8 Margitfalva állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSR MVTV 02-13 Margitfalván | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 460 051-6 pályaszámú Pantográf személyvonattal a régi margitfalvi deltánál | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 362 015-8 kanyarodik ki Kassára tartó gyorsvonatával Margitfalváról | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | Egy ČD 162-es egyenáramú gyorsvonati mozdony húzza a Kassából Prágába, végig 3 kV egyenáram alatt közlekedő Košiűan gyorsvonatot Margitfalva kassai bejáratánál | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 460 051-6 pályaszámú Pantográf személyvonattal a régi margitfalvi deltánál | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Hernád völgyének ezt a kanyargós szakaszát a 3410,7 méter hosszú Bujanovský-alagúttal átvágták, így gyorsítva a vonatokat, és helyet teremtve a Ruzsini-víztározónak. Ruzsinnál a vonatból nézve nem tűnik olyan magasnak a vízállás, ám a vasúti hídtól nem látható, de van egy második gát is, ami jelentősen földuzzasztja a vizet, ami így elöntötte a régi pályát. A vasút minimális szintemelkedéssel ér Margitfalvára, ahol viszont a víz szinte a pályát nyaldossa. A Bujanovský-alagút Szlovákia leghosszabb kétvágányú alagútja, és második leghosszabb alagútja. 1955-ben adták át a forgalomnak, hagyományos, falazott műtárgy.
| ||||||
A ŽSSK 362 015-0 Nagyladna és Abos-Sároskőszeg között | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Abos-Sároskőszeg = Kysak | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 163 112-6 Abos-Sároskőszeg állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 163 114-2 Abos-Sároskőszeg állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 051-5 Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy ismeretlen ŽSSKC 131 áthaladó tehervonattal Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 050-7 Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 131 054-1 Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSKC 131 093-7 és a 361 135-5 Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 101-9 Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A Lokorail 182 072-9 Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 460 046-6 Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 671 009-9 Abos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Egy CRW és egy ČD festésű 182-es Abos-Sároskőszegen | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Az ELL 193 227 VectronAbos-Sároskőszeg állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Kassa = Kosice90 253 190 | ||||||
A kassai vasútállomás gyönyörű, régi épületét sajnos elbontották (nem a háborúban semmisült meg), és helyette a csehszlovák építészet remekművét, egy többszörösen tört tetejű, lapos betonépületre helyezett kockát sikerült megalkotni. Az állomás vonatforgalma azonban izgalmas, a zöld, egyenáramú Pantográf motorvonatok, a kétáramrendszerű, emeletes CityElefántok, különböző villanymozdonyok mellett még régi, 721-es tolatómozdony is jár az ideérkezőknek. Az állomás előtti térről indul több villamos és busz is, de olcsón könnyen eltévedő taxisokat is fogni. A villamosok Tatra T3*, T6 és KT8D5 típusúak, vagy a hagyományos, piros-elefántcsontszín fényezésben, türkizkék-fehérben, vagy vidám, kék-fehér-sárga hullámos színekben pompáznak. Kassa belvárosában pedig, a sétálóutcában, a felsővezeték nélküli vágányokon néha lóvasút jár. Korábban persze villamos is volt, de Miskolccal ellentétben itt azt 1986-ban fölszámolták. A Margitfalva - Kassa (Koice - Margecany) szakasz villamosítását 1961. június 1-jén adták át (3 kV=). A további villamosítások időpontjai: Csörgő (Čerhov) - Alsómislye (Niná Myža): 1961. december 12., Kassa - Bárca és Kassa - Alsómislye (Niná Myža): 1962. január 18., Csörgő - Ágcsernyő (Čierna nad Tisou): 1962. június 1., Csap - Ágcsernyő: 1962. október 20., Bárca - Hernádcsány (Čana): 1984. november 7., Hernádcsány - Hidasnémeti: 1997. június 5. A további vasútvillamosítások megtalálhatóak ebben a táblázatban. | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSR 753 109-8 Kassa állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ZSSKC 721 102-2 pályaszámú tolatómozdonya Kassán (Kosice, Szlovákia) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ZSSKC 721 102-2 pályaszámú tolatómozdonya Kassán (Kosice, Szlovákia) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ŽSSK 460 037-5 Kassa állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Nagyfelbontású kép | A ZSSK 971 004-7 pályaszámú emeletes motorvonati vezérlőkocsija Kassa állomáson (Kosice, Szlovákia) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 754 055-2 Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSR 753 109-8 és a ŽSSK 721 030-5 Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSR 721 602-1 Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
MVTV 02-13 Kassán | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSR MVTV 02-17 Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSCS 110 023-9 pályaszámú Vasaló tolatómozdony Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 110 010-6 Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 163 105-0 Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 460 009-2 és 971 007-9/671 007-3 Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 460 043-3 Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 363 143-9 Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
A ŽSSK 350 012-1 Kassa állomáson | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
Az építészeti remekmű: Kassa főpályaudvar | ||||||
Fotó: Takács Bence | ||||||