A CFR 47 0412-4 Kalán-Zeykfalva és Russ között
(Első Erdélyi Vasút)
Bár Déva a nagyobb város, az Első Erdélyi Vasút legfontosabb állomása, egyben a MÁV egyik főműhelyének helyszíne a mellette fekvő Piski lett, elsősorban Déva lakosságának a levegő minősége miatti tiltakozása okán. Ceaucescu idejében már nem úszták meg a kormot, füstöt, de addig Piskitelep is szépen fölfutott, és bár maga az állomás kicsi, mellette a rendező és a fűtőház Dél-Erdély legfontosabb csomópontjává tette. Miközben a Felvidéken nem sok rendezőpályaudvar van (Pozsony és Zsolna a legfontosabbak), Ausztriában pedig néhány nagyobb csomóponthoz vannak fókuszálva (Bécs, Salzburg, Villach, Innsbruck, Selzthal), itt a széttagolt, és eredetileg más irányok kiszolgálására épült vasutak miatt számos rendezőpályaudvar épült, ide nem messze például Tövis mellett, Coslariuban is akad egy. Ez a gabonaszállító tehervonat még Piskihez egészen közel dübörög, itt a tipikus, a széles folyóvölgyekre jellemző, dombvidéki táj uralkodik, és a zsilvásárhelyi fővonal pályasebessége sem rossz. Hamarosan azonban autónk beér a hegyek közé, és attól kezdve a pályaállapotok csak 20-40 km/h sebességet tesznek lehetővé, azt is néha csak helytelen vágányon közlekedéssel lehet optimálisan kihasználni.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.