A ŽSSK 840 005-3 pályaszámú Stadler/ŽOS Vrútky gyártmányú GTW 2/6 típusú motorvonata a 170-es Zólyom - Ruttka fővonalon Harmanec zastávka és Ul'anka között az Ul'anský viadukton
Következő állomásunk a szintén Csehszlovákia által épített 170-es vonal volt, annak nagyvonalú, hegyoldalban vezető szakaszán. Olmányfalva állomás parkolójából készítettem ezt a képet, ám az állomáshoz nem volt köze a MÁV-nak. Az új hatalom által épített szolgálati helyeket általában külföldi nevén szoktam kezelni, itt azonban kivételt teszek: a Zólyomból Besztercebányán át Breznóbányáig épített vasútvonalból kiágazó iparvasút ide, a hermándi (ma: Harmanec, Szlovákia) papírgyárig vezetett, igaz, lényegesen eltérő nyomvonalon. Ennek korrekciójával alakult ki a Besztercebányát körbejáró, magasan vezetett pálya, amelyikből ma a papírgyár iparvágánya itt az állomáson kiágazik (egy csinos ki, erdőben fekvő, acélviadukton át érhető el irányváltás után). A déli oldalon komoly vonalkifejtésekre volt szükség, azonban az északi egy fennsíkra vezet, ahol már csak néhány oldalvölgy áthidalására volt szükség, hogy a 171-es számú, kétvágányú, viszonylag könnyű vonalvezetésű vonalba csatlakozhasson az új pálya.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.