A ŽSSK 861 010-1 Aranyosmarót és Barstaszár között
861-est fotózni nem karrierünk csúcsa, de azért inkább, mint egy 813-as! Ez a domboldal közvetlenül Aranyosmarót alatt eléggé megragadta a fantáziánk a tipikus szlovák kisvárosi modernizmussal a háttérben. A 861-es motorvonat alapján azt hihetnénk, hogy ismét a szlovák vasút magyarral szembeni felsőbbrendűségével állunk szemben, de a valóság igaziból nagyon szomorú: reggel öt után délután egykor van vonat, és azok sem teszik meg az utolsó 16 km-t Érsekújvárig, egyszerűen csak csatlakoznak Zsitvafödémesen a Nagysurány - Zólyom személyekhez, aztán onnan is menjen Pozsonyba vagy Érsekújvárra az utas, ahogy tud. Ezek azok a dolgok, ami miatt fölfordul a gyomrom, amikor valakik a MÁV ellenében a szlovák vasúttal példálóznak. És ez nem az Eger-Putnok vicinális: a csaknem végig 100 km/h-val járható vonal egy nagyvárosig vezet és a köztes megállókban is komoly lakosságot ér el. Mégsincs releváns vasúti közlekedés.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.