A ČD 809 398-1 Bruntál és Valšov között
Észak-nyugat felé haladva több alacsonyabb hágón át kellett kelnünk. Ezeken már abszolút szükség volt a téli gumira, egy helyen kb. 30 km/h-val haladva így is megcsúszott a kocsi és korrigálni kellett - szerencsére nem jött senki szemből. Viszont azóta eléggé bizonytalan vagyok, hogy mikor cseréljem le a téli gumimat.
Nekem nagyon tetszik a havazás miatt fakó háttér és a több évszak színvilágát is fölvonultató előtér. Aki csak a Bézét látja, annak is érdemes elgondolkodnia a történetén, mert persze ez is jellegzetesen cseh. Mi a budišovi vonaltól nyugatra tartva kereszteztük ezt az észak-déli irányú vasútvonalat, amelyik Olomoucot köti össze a lengyel határ mellett fekvő Krnovval, ami vasúti csomópont - északra a tényleges úticélunk, egy Lengyelországon át Šumperkig vezető péage-vonal, dél felé pedig az Opaván át Ostravába vezető vonal csatlakozik ebbe. Viszont akkor mit keres itt egy szóló Bézé?
Olomoucból krnovi fordulással Ostravába vannak közvetlen vonatok, amik gyorsítva közlekednek, a kisebb megállókat kihagyva. Ezeket különböző számú mellékkocsival kiegészített 843-as Nagystudenkák adják, néha akár három motorkocsival. Olomoucnak van egy rövid szakaszon kirohanós vonata is, de végigmenős személy nincsen. Ez a vonat ugyanis a következő állomáson, Valšovon elkanyarodik egy mellékvonalra Rymařov felé, itt az északi szakaszon tehát Rymařov-Krnov-Opava személyvonatok járnak pluszban. Reggel és délután minden ütemesség nélkül (igényalapúan, ahogy mondani szokás) vannak átlapoló járatok is, de nem tudom, azokat kik használhatják.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.