A ČD 810 026-5 Lipová Lázne jeskyne és Lipová Lázne között
Megérkeztünk Lipová Láznéba, a következő észak-déli vonalhoz. Az igazi célpontunk ott van lent a völgybe, éppen csak a házak fölött, de először az érdekesség-faktor miatt lefotóztam a mellékvonalról érkező Bézét is. Igaziból az ostravai fővonalhoz képest ez egy mellékvonal mellékvonalának a mellékvonala, dehát a cseheknél teljesen normális ez a mellékvonalception, igaziból az országban bárhonnan bárhova el lehet jutni csak 810-esekkel utazva (néha véletlenül beüthet egy RegioNova is, de talán ez az album a bizonyíték rá, hogy a plasztikorrú jószágok nem annyira gyakoriak, mint az egyszeri magyar vasútbarát hiszi, annak ellenére sem, hogy a szülőhelyük, a šumperki Pars Nova itt van lent a vonal végén).
Lipová-lázne egy 2300 lakosú kisváros egy cseh módra alaposan iparosított völgyben, itt ágazik ki a Javorník ve Slezsku-ba vezető mellékvonal, ami útját egy magasan fekvő oldalvölgyben kezdi, ezért kell ennyire másznia a hegyet rögtön már az állomás után. Balra nem messze ide egy OMYA kőbánya található, de egyébként is rendszeres itt a teherszállítás, régen Bardotkával, ma jellemzően 753-as Búvárral jár itt a ČD Cargo, hegymenetben néha elöl-hátul géppel (itt láthatóak a zelpage.cz képei a vonalról). A rövid oldalvölgy után fennsíkivá válik a pálya, de arrafelé még nem fotóztunk, tervben van persze. A vonaton elég nagy tumultus van, a cseh és szlovák mellékvonalakon valamiért ez a sztenderd.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.