A MÁV-START 418 174 Gyál és Gyál felső között
A terv állítólag az volt, hogy az esztergomi villamosítás beindulása után a lajosi vonal teljesen desirós lesz, de a sok fekvemaradás, a tripla helyett szóló motorok miatt gyorsan visszakerültek a Csörgők, először csak első generációs posta-Bhv kocsikkal, később régi Bhv-kkal is, néha ingaként, néha körüljárósan. Azóta a Desirók elkerültek a Dunántúlra InterRegio és mellékvonali forgalomra, ahová igaziból valók (lennének, ha megkapnák a 17 éves életkoruk miatt igencsak indokolt főjavítást). A helyükre Uzsgyik érkeztek, akik nem először bukkannak föl a 142-esen , a baj csak az, hogy nem a szentesi, szintén főjavításra váró sorból vették föl őket beruházással, hanem olyan vonalakról hozták el őket, ahol a bejáratott utazóközönség számított rájuk, és talán csak miattuk nem szokott még át buszra. Gyomorforgató az is, ahogy Békés megyétől elvették az InterPiciket, de kárpótolták őket sima légkondis Bézékkel - például Balassagyarmatról, akik kaptak jöttment, légkondi nélküli, és ki tudja, milyen állapotú távvezérléssel megvert kocsikat. Salgótarján pedig visszasüllyedt 15 évet .
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.